Selasa, 01 Februari 2011

sajak serumpun elu dari cintamu

aku merayu akan aku
sesuatu tentang engkau
dalam kasih elu menyapa dalam rindu terpaku pana

syahdan mulanya sejua
dari kisah rekan berasa
disini aku meramu kasih
engkau dengan langsang aku takjub

aku longkang dalam kubangan
tiada peduli pun seorang
kau pekaja dalam kayangan
tiada semak setapak jengkal
bagai kamboja penghias taman
tak pantas aku untuk dikenang

ku elukan cintamu
wahai gadis perempuan melayu
inginkan kasih tiada beribu
tujukan satu makrifat hidup

kalau sampai waktu itu
nazarku pegang kalbu menyatu
selari hidup ingin akan sejahtera
dari dunia hingga akhirat

serumpun elu dari cintamu
kita satu menyatu rindu

dumai, 14 september 2010
syahrul affandi bin jalaluddin rozali

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Silakan beri Saran dan Komentar